Tüm Zamanların En İyi 10 PlayStation 1 Oyunu!
PlayStation, son 25 yıldan fazla bir süredir oyun endüstrisinde bir juggernaut haline geldi, ancak pek çok kişinin Sony'nin oyun bölümünün mütevazi başlangıçları sırasında ne kadar başarılı olacağını umduğu şüpheli. Orijinal PlayStation, Nintendo ve Sega'nın endüstrinin tartışmasız kralları olduğu bir çağda 1994 yılında piyasaya sürüldü. Ancak PlayStation, CD-ROM'ları ve 3D grafikleri kullanan en son teknolojiyle çıtayı yükseltti. Önümüzdeki altı yıl boyunca, şimdi PS1 olarak bilinen konsol, sektöre damgasını vurdu ve oyun oynamayı sonsuza dek değiştirdi. Kütüphanenin devasa boyutu düşünüldüğünde en iyi PS1 oyunlarını seçmek kolay bir iş değil.
Final Fantasy 7, Metal Gear Solid, Resident Evil 2 ve daha fazlası dahil olmak üzere ikonik serilerin en çok müjdelenen girişlerinin çoğu PS1'de bulunabilir. Basitçe söylemek gerekirse, orijinal PlayStation unutulmaz oyunlardan oluşan bir hazineye sahipti, ancak etkileyici kitaplığını en iyi 10 PS1 oyununa indirgedik (alfabetik sırayla listelenmiştir).
Ape Escape
Simianlardan hiçbir iyilik gelemezdi ve Ape Escape'te maymun çılgınlığını kaynama noktasına ulaşmadan durdurmak sizin işinizdi. Ape Escape, gerçekten tuhaf mizahından oyunculara attığı sonsuz pop kültürü referanslarına kadar birçok nedenden dolayı seviliyor, ancak aynı zamanda yakın zamanda piyasaya sürülen Dual Analog kontrol cihazını zorunlu kılan ilk PlayStation oyunlarından biri olarak da kabul ediliyor. Bu manyak maymun oyununun her sarsıntısını ve titreşimini hissetmek, sadece o absürt maymunların saçmalıklarını artırmaya hizmet ettiğinden, haklı olarak.
Castlevania: Symphony Of The Night
Konami'nin Castlevania serisi her zaman sağlam bir aksiyon oyunları koleksiyonu olmuştu, ancak sektörde nadiren büyük dalgalar yaratmışlardı. Drakula'nın şatosuna bu dönüş, oyun tasarımında bir dönüm noktası olduğundan, Castlevania: Symphony Of The Night ile her şey değişti. Güneşin altındaki her oyun, yeni konsol donanımının izin verdiği 3D çılgınlığını kovalıyormuş gibi hissettirirken, SOTN bunun yerine dişlerini stil yerine maddeye batırdı. Bu, pürüzsüz animasyonu, Gotik etkileri ve sanat bölümündeki anime ipuçları sayesinde oyunun şık olmadığı anlamına gelmez, ancak bu pozitifler, SOTN'un RPG unsurları, doğrusal olmayan keşif ve oynadığı rol için ikinci keman oynadı. metroidvania türünün kurulmasında.
Crash Bandicoot 2: Cortex Strikes Back
Daha iyi bir yaklaşım benimseyen Naughty Dog'un keseli daha da dolambaçlı seviyeleri, zorlu patron dövüşleri ve mükemmel bir 3D sunumu ile PlayStation'da tekrar faaliyete geçti. Naughty Dog'un ilk devam filmi, ilk oyun tarafından belirlenen şablondan çok fazla ayrılmasa da, Crash'in çılgın tavrını korurken ve oyunu en iyilerden biri haline getirirken hangi riskleri alması gerektiğini tam olarak bilen daha kendinden emin bir devam filmi gibi geldi. Sony'nin ev konsolunda tüm zamanların en çok satan oyunları.
Chrono Cross
Birden fazla RPG'nin PlayStation'daki klasik statüsünü pekiştirdiğini gören bir oyun neslinde bile, Chrono Cross hala piyasada mevcut olan her şeyin üzerinde bir kesim gibi hissediyordu. Anıtsal olarak etkili Chrono Trigger'ın gölgesi altında piyasaya sürülen Chrono Cross, selefinin beklentilerini karşılamak yerine kendisi için yeni bir yol çizmeye karar verdi. Sonuç, yenilikçi dövüş, yayılan bir hikaye, düzinelerce unutulmaz karakter ve o video oyunu döneminin en iyi müziklerinden bazılarını içeren bir oyundu.
SNES selefi ile karşılaştırıldığında çılgınca farklı bir deneyim olan Chrono Cross, cesur seçimleri ve renkli hikaye anlatımıyla hala saygı görüyor.
Driver
Bu oyunun gülünç derecede zor öğreticisini geçebilmeniz şartıyla, Driver size direksiyonu ve lastik yakmanız için birkaç caddeyi verdiğinde bir zevk içinde olacaksınız. Açıkça 1970'lerin klasik sinemasından ilham alan Driver, heyecan verici sürüşü, mükemmel tempolu görevlerin seçimi ve San Francisco, Miami'deki karmaşayı geride bırakırken kendi rotanızı seçme özgürlüğü ile hayatın sıkıcı gerçekliğinden mükemmel bir kaçış aracıydı. New York ve Los Angeles.
Final Fantasy 7
Final Fantasy'nin PlayStation dönemi, ana hat serisinde birden fazla hit gören ve Sony'nin konsolunu süsleyen birden fazla yan ürün gören franchise'ın altın çağıdır. Ancak iş saf etki olduğunda, Final Fantasy VII olan küresel gücün üstüne hiçbir şey çıkamaz. Kurnaz bir pazarlama kampanyası sayesinde arkasında duyulmamış bir yutturmaca seviyesiyle, Square Enix'in önceki oyunların oluşturduğu formülden çılgınca sapan bir Final Fantasy oyunu üzerindeki devasa kumarı, cömertçe karşılığını veren bir riskti.
Son teknoloji grafikler, devrim niteliğinde bilgisayar tarafından oluşturulan sinemalar ve Cloud Strife'ın, cesur fikirleri ve sunumuyla dünyayı sarsan bir oyun için yapılmış bir Materia dünyasında bir Materia kızıyla kader karşılaşmasının hikayesi. Zekice uygulanmış animasyonlar, aksiyonda görmeyi şaşırtıcı kıldı, film müziği duygusal parçaların bir başyapıtıydı ve onlarca yıl sonra bile Final Fantasy serisinin bu özel bölümü, tüm serideki kesin oyunlardan biri olarak görülüyor.
Final Fantasy Tactics
1997, Final Fantasy için önemli bir yıldı, çünkü PlayStation, serideki iki mükemmel girişe ev sahipliği yapıyordu. Final Fantasy 7 tüm dikkatleri üzerine çekmiş olabilir, ancak Final Fantasy Tactics o zamanlar olağanüstü bir taktiksel rol yapma oyunu olarak kendini kanıtladı. İlk olarak 1997'de Japonya'da piyasaya sürülen batılı izleyiciler, oyunun tüm dünyaya yayılması için bir yıl beklemek zorunda kalacaktı, ancak bu sabrın sonunda meyvesini verdi.
Final Fantasy ateşinde yükseklere binmek - bir Hi-İksir alın ve semptomlar devam ederse sabah beni arayın - Tactics serisinin ilk bölümü piyasaya sürüldüğünde harikaydı ve o zamandan beri yıllar içinde sadece yaşlanmaya devam etti. şarapların en güzeli. Zekice karmaşık ve konusuyla duygusal olarak derin olan bu, eski hayranlara özlem duydukları fanteziyi veren olgun bir uyarlamaydı.
Gran Turismo 2
Orijinal Gran Turismo, son derece detaylı araba koleksiyonu ve her birini özgün hissettiren mükemmel yol tutuşuyla tüm rekabetini pistten çıkardığı için, o zamanlar bir yarış oyununun olabileceği kadar mükemmele yakın. Gran Turismo 2, konsoldaki en gerçekçi yarış oyununu daha da parlattı, kalan pürüzleri düzeltti ve Polyphony Digital'in PlayStation çıkışını o zamanlar böylesine büyük bir başarı yapan diğer her şeyi ekledi.
Daha fazla araba, daha fazla pist ve hatta ralli hareketiyle lastiklere biraz çamur bulaştırma şansı, Gran Turismo'nun PS2 platformuna geçişi için uzun bir bekleyiş sırasında hayranları tatmin edebilecek yeni içerikle dolup taşan bir devam oyunu için yapıldı.
Legacy of Kain: Soul Reaver
Legacy of Kain serisindeki ilk oyun hem sanatsal hem de tematik olarak karanlıkken, Soul Reaver Nosgoth'un bağırsaklarına daha da korkunç bir inişti. İhanete uğrayan ve öldürülen yeni dirilen Raziel, Ölüler Gölü'nün dibinde onu ölüme terk eden babasını öldürmek için bir yolculuğa çıktı. Kendi kardeşleriyle savaştığını ve öldürdüğünü gören destansı bir macera olan Soul Reaver, karanlık atmosferi, şık görselleri ve varoluşun maddi ve hayaletimsi düzlüklerine yayılmış bulmacalarıyla bir kült klasik haline geldi.
Ortamın yapabileceklerinde bir değişimin habercisi olan, zamanına göre olgun bir oyun olan Legacy of Kain serisi, şimdiye kadar kesintisiz bir kış uykusu dönemi için mezarına geri dönmeden önce üç oyunun daha yayınlandığını görecekti.
Metal Gear Solid
Video oyunları dünyaları ve film endüstrisi arasında her zaman ince bir çizgi vardı, ancak Metal Gear Solid, gizli casusluk eylemi ve sinematik hikayesinin muhteşem birleşimi ile 1998'de bu sınırları bulanıklaştırdı. Hideo Kojima'nın üzerinde çalıştığı klasik NES oyunlarının devamı olan Metal Gear Solid, ahlak, doğaya karşı beslenme ve diğer ezoterik konular üzerine yaptığı tartışmalarla oyuncuları bir döngüye sokan çılgınca hırslı bir deneyimdi.
Yıllar sonra, Metal Gear Solid'in fikirleriyle oyunun ne kadar ilerisinde olduğunu görmek, gizli oyun cephesinin altında katmanlı ve yaratıcı fikirleri saklamak hala şaşırtıcı. İnanılmaz patron dövüşleriyle dolu - Psycho Mantis ve Liquid Snake hesaplaşmalarını kim unutabilir ki - Metal Gear Solid ilk çıktığında tüm oyun endüstrisi için çıtayı yükselten bir tasarım ölçütüydü.
Resident Evil 2
İlk Resident Evil oyunu, Spencer malikanesinin içinde bir korku atmosferi yaratmak için zaman alırken, ilk devamı, viral kıyametinin aksiyonunu, yoğunluğunu ve kapsamını büyük bir artışla artırdığı için zombi boğayı çürüyen boynuzlardan almaya karar verdi. - Umbrella Corporation'ın biyolojik silahlarına karşı bütçe hesaplaşmaları. Bu, oyunun korku köklerini kaybettiği anlamına gelmez, çünkü gölgelerde gizlenen saf vücut dehşeti ile dolu birçok an vardı.
Daha da iyisi, Capcom, oyunu ilk tamamlamanızda verdiğiniz kararların büyük ölçüde farklı sonuçlara yol açabileceği ikinci bir çalışma sırasında katma değer sunmak için oyunu yeniden tasarladı. Leon ve Claire'in harap olmuş bir Racoon City'deki yolculuğu kabus gibiydi ama en azından bir rüya gibiydi.
HipopoTamya.com'u takipte kalmayı unutmayın!